• info@parsdarou.ir

  • شماره تماس :70 - 77704061 021

اخبار سازمانی

میزان افزایش نرخ مواد اولیه با محصول نهایی سازگار نیست

 

 

 

مدیرعامل شرکت پارس داروگفت: میزان افزایش نرخ مواد اولیه با میزان افزایش نرخ محصول نهایی سازگار نیست و این موضوع فشار سنگینی را بر شرکت های تولید کننده دارویی وارد می کند.

 

به گزارش روابط عمومی پارس دارو، جلسه هم‌اندیشی دوره‌ای هلدینگ‌های شستا روز چهارشنبه ۷ تیرماه، به میزبانی شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین و با حضور دکتر میرهاشم موسوی رییس سازمان تامین اجتماعی، مهندس ابراهیم بازیان مدیرعامل هلدینگ شستا و همراهی تعدادی از معاونان این هلدینگ در محل شرکت کارخانجات داروپخش برگزار شد.

در این جلسه که با هدف رصد جزئیات فعالیت‌های شرکت‌های تابعه و ایجاد هم‌افزایی بیشتر با سایر نهادهای مرتبط برگزار شد، مدیران عامل شرکت‌های گروه دارویی تامین (تی‌پی‌کو) به بیان نقطه نظرات و مشکلات پیش روی شرکت های تحت مدیریت خود پرداختند.

در بخشی از این نشست هم اندیشی دکتر سهیل سهیلی مدیرعامل شرکت پارس‌دارو با بیان اینکه فشارهای حذف ارز ترجیحی از مدت‌ها قبل آغاز شده است، گفت: امروز ما در تامین مواد اولیه، اثرات و تبعات حذف ارز ترجیحی را مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: برای مثال ما سال گذشته برای ۵ میلیون ارز ترجیحی، به ۲۲ میلیارد تومان نقدینگی نیاز داشتیم اما امسال برای همان میزان ارز، به ۱۲۸ میلیارد تومان نقدینگی نیاز داریم.

دکتر سهیلی با بیان اینکه افزایش ۹۹درصدی ماده اولیه آسپرین در حالی رخ داده که برای شرکت‌های محصول نهایی‌سازی مثل شرکت پارس دارو، فقط ۱۱ درصد افزایش نرخ محصول نهایی( آسپرین) اتفاق افتاده است و این فشاری سنگین بر گرده صنعت است.

مدیرعامل شرکت پارس دارو افزود: یک نمونه همین دو محصول مهم ما آسپرین و ناپروکسن است که هر دوتا تغییر نرخ ارز از ترجیهی به نیمایی را تجربه کرده اند و در مورد آسپرین فقط ۱۱ درصد افزایش قیمت داشته، اما مواد اولیه آن با جهش قیمتی روبرو بوده است که این نشان می دهد میزان افزایش نرخ مواد اولیه با میزان افزایش نرخ محصول نهایی سازگار نیست.

دکتر سهیلی در پایان صحبت های خود، گفت: ما سال گذشته ۱۰۱ درصد سود تقسیم کردیم. درخواست می‌کنم که هلدینگ تی‌پی‌کو به‌عنوان سهامدار اصلی نگاهی به مجموعه‌های ما داشته باشد تا بتوانیم بخشی از سود تقسیمی را به ترمیم خطوط و بازسازی‌ها اختصاص دهیم.

در ادامه دکتر منصور نکویی‌نیا مدیرعامل تی‌پی‌کو در خصوص این جلسه گفت: در این نشست راهکارهای خوبی برای برون‌رفت از موضوع ارز ترجیحی به نیمایی دریافت کردیم، مسئله هم‌افزایی هم در این نشست مطرح شد و امیدوارم همکاران من بهره لازم را از جلسه هم‌اندیشی برده باشند.

مهندس ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی نیز در این جلسه اظهار داشت: ما باید وضع موجود را به وضع مطلوب تغییر دهیم و مسیر منحنی را عوض کنیم و برای این ماموریت و تعویض تعریف‌ها و رسیدن به خاستگاه مطلوب بکوشیم و به برنامه‌ها جامه عمل بپوشانیم. این یک وظیفه تکلیفی است و تمام.

وی با تاکید بر اینکه باید برنامه سالانه بودجه متحول شود، گفت: ما باید ظرفیت‌های خودمان را باور کنیم و سه برنامه مشخص را تبیین کنیم. برنامه یک ساله، دو ساله و ۵ ساله، هر سه برنامه هم باید با نگاهی تحولی تبیین و اجرایی شود.

در پایان این نشست نیز دکتر میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در سخنان کوتاهی ضمن حمایت همه‌جانبه از گزارش‌های ارائه شده شرکت‌های گروه دارویی تامین، از فعالیت‌های ارزشمند همکاران تی‌پی‌کو اظهار خرسندی و رضایت کرد.

 

010

 

020